Kim Astrup blog: God tur til Finnish Open

Kim Astrup skriver om sin tur til Finnish Open. Foto @ Badmintonphoto

Jeg er netop vendt hjem fra Finnish Open 2013 med en 3. plads i mix og en kvartfinale i HD. Vi tabte til et velspillende par fra Ukraine i semi og tabte i to tætte sæt. I HD tabte vi til et godt malaysisk par, som har vundet U-VM og vandt også turneringen temmelig sikkert.

Selve turen til Finland har været god. Anders Skaarup og jeg tog afsted torsdag middag fra Kastrup lufthavn og ankom på hotellet torsdag eftermiddag. Da vi havde pakket ud og slappet lidt af , så tog vi bussen med et par af de andre spillere og tog ud og trænede lidt i hallen, som vi skulle spille i om fredagen. Efter træningen torsdag aften, tog vi hjem på hotellet, spiste aftensmad og tog en tur i poolen og i sauna.

Fredag var Game Day, og det gik smertefrit i begge mine kampe, som vi vandt stort i to sæt. Lørdag spillede vi kvartfinalen i HD og tabte desværre i to sæt, i en kamp hvor vi aldrig rigtig var tæt på. Vi vandt kvartfinalen uden kamp i mix , da et svensk par trak sig pga sygdom. Om eftermiddagen spillede vi så mix semifinale mod ukrainerne. Desværre tabte vi med 18 og 24 i en kamp, hvor Maria spillede godt, og jeg ramte desværre ikke topniveauet.

Lørdag aften spiste vi god mad og hoppede i poolen og i saunaen og fik slappet lidt af. Søndag gik med at se finalerne, hvor Anders og Lena vandt i mix, og senere tog vi flyet tilbage til Danmark!

Back to training 🙂

K.A

Læs også

De danske badmintonspillere lader forskelligt op til China Open

Dugfriske danske meldinger fra Superseries-turneringen China Open, som bliver spillet i det sydøstlige Kina, i …