Rasmus Skousen og RSL samarbejder tæt med DGI og Badminton Danmark: Udviklingen skal ske ude i klubberne

Rasmus Skousen, som er salgs- og marketingsdirektør for verdens ledende fjerboldsproducent RSL Europe, fortæller her om nogle af de samarbejder, de har.

Når man siger RSL, hænger det unægtelig sammen med fjerbolde med en stor holdbarhed. Den førende model RSL Classic har derudover vundet utallige tests og bruges i en del store internationale turneringer. RSL laver også beklædning og har i de senere år også kastet sig over at lave ketchere, præmier og andet badmintonudstyr. De har siden 2012 oplevet en stor vækst, og en af mændene bag denne succes er salgs- og marketingsdirekør Rasmus Skousen. Denne vækst er dog ikke kommet af sig selv, da der er mere og mere konkurrence i Danmark, hvorfor de har set ud over Danmarks grænser:

– Vi har lavet et forbund med det svenske og ukrainske forbund, og vi samarbejder tæt med Badminton Europe og Badminton Danmark. Danmark er selvfølgelig også i fokus for os. VICTOR har her alt, der har at gøre med seniorlandshold og Denmark Open, men vi har så alt andet sammen med Forza, nemlig bredde, ungdom og de nationale aktiviteter der. Hvordan får vi så noget ud af det, har vi tænkt. Her forsøger vi at aktivere sponsoraterne for de danske klubber og over for eksportlande. Det er en spændende udfordring og bare det, at vi er i vækst er i sig selv sådan set ok, som markedet ser ud nu.

Vores hjælp giver klubberne plads til de “vigtige” ting

RSL har også støttet op om “Bevæg dig for livet”, som er DGI og DIF´s vision om, at 75 procent af befolkningen skal være aktive i 2025, og at 50 procent skal være det i en forening:

– Nogle af vores nære samarbejdspartnere gennem 10 år er DGI. DGI og Badminton Danmarks snak sammen, som tager udgangspunkt i DGI og DIF´s vision: “Bevæg dig for livet”, gik ud på at udvikle tingene i klubberne. Netop det med, at man skulle hjælpe klubberne, der hvor de er, og dermed decentralisere det, var i den sammenhæng vigtigt. Man skal nemlig ikke bare gøre det for dem og så ikke aktivere dem yderligere.

– Denne tanke greb vi og hjalp f.eks. med at overtage nogle af de tunge opgaver i foreningerne, da disse jo har knappe ressourcer i deres frivillige, som de nu kunne bruge på udvikle badmintonen. Derfor lavede vi bl.a., hvad der for klubberne er en sur tjans og noget, der altid er bøvl med, nemlig klubtøj. Vi introducerede derfor en online shop, hvor vi overtog hele processen. Medlemmerne bestilte således bare på denne, og vi pakkede, trykkede mm. I sidste ende skulle klubberne så kun udlevere tøjet. Dermed overtog vi rolle som facilitator for klubtøj.

Også på andre områder har RSL hjulpet til:

– Vi har også støttet satsninger på miniton. Her har vi lavet materiale (specielt ketchere, tasker og det at sætte pakker sammen). Vi har dermed været DGI´s forlængede arm ift. til at lave materielt udstyr til deres projekter. Grundet dette har vi udviklet klubberne sammen på det sted, hvor det er bedst for dem, nemlig ude i disse. Det er således kun klubberne, der kan trække folk i hallerne.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.