Julie Finne-Ipsen og Rikke Søby Hansen.

Finne-Ipsen og Søby sejrede suverænt: Vi er glade for endelig at komme i kamp

Loading

Julie Finne-Ipsen og Rikke Søby hentede en overlegen sejr i dagens førsterunde-kamp ved EM. Finne-Ipsen fortæller BadmintonBladet om kampen og om forventningerne til morgendagens svære kamp, hvor de vil gøre alt, hvad de kan for at hente en sejr. 

Finne-Ipsen og Søby stod i dag over for Fomkinaite og Voitechovskaj fra Litauen. Danskerne er verdens nummer 46, mens parret fra Litauen er nummer 132. Der var aldrig tvivl om kampens udfald, hvorfor danskerne endte med at uddele øretæver og sikre sig en sejr på 21-7 og 21-9. Det var en ekstra dejlig gevinst set i lyset af, at danskerne grundet sygdom ikke har været i kamp siden All England. Du kan læse mere om denne frustrerende periode i Finne-Ipsens blog. Hun var da også tilfreds med sejren:

– Vi føler os fit for fight og er glade for endelig at komme i kamp! Det var en kamp med overskud og vi fik prøvet nogle ting af, så det var fedt!

Morgendagens svære opgave

I morgen er der væsentligt sværere modstandere på menuen. Således venter det sjetteseedede franske par Emilie Lefel og Anne Tran. Franskmændene har vundet det eneste indbyrdes opgør, de to par har spillet. Det er en kamp, Finne-Ipsen ser frem til:

– Vi glæder os til at spille mod franskmændene og ser frem til en spændende kamp. Vi ved, vi skal spille godt, så vi er klar til at give den alt, hvad vi har.

Hvis danskerne vinder dette opgør åbner turneringen en smule op for dem, da de er i den halvdel, hvor Kamilla Rytter Juhl og Christinna Pedersen har måtte trække sig.

Der er masser af danskere i aktion resten af dagen.

Resultater fra EM

Læs også

Julie Finne-Ipsens blog: Et træthedsbrud i foden er noget af en udfordring

Velkommen til min blog. Mit navn er Julie Finne-Ipsen. Jeg startede i mine unge dage …

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.